A partir d'una conversa que fa referència a una activitat del "Som Pati" un nen de la classe afirma que . . .
" Si,
claro, la sangre sube al cervell para
que esté activo. Menos cuando te duermes que entonces se desconecta..."
Després d'aquesta afirmació cada nen i nena va aportant les seves idees i després proposem reflectir gràficament com cadascú entén que el cervell està actiu i dóna ordres a la resta d'òrgans i parts del cos.
Comencen el procés d'investigar i indagar per comprovar si les seves hipòtesis i idees prèvies són encertades:
" - El cervell es desconnecta quan estem dormint . . ."" - Noooo, el cervell no es desconnecta mai . . ."" - Jo penso que el cervell dóna ordres per la sang . . ."
Busquem l'opinió dels experts:
Més informació. . .
Però què signifiquen exactament conceptes com: Neurona, Nervi o Medul·la Espinal ?
Investiguem amb el Diccionari virtual Dídac . . .
La curiositat va augmentant i es plantegen com deu ser un cervell de veritat, davant d'això es proposa portar un cervell de porc a la classe per veure de ben a prop com és . . .
Finalitzant ja la investigació i per entendre millor com les neurones estan totes interrelacionades funcionant a una de forma molt sincronitzada, proposem fer un joc en el que els nens i nens es transformen en petites neurones . . .
Després del joc, és moment de crear xarxes neuronals a través del llenguatge plàstic tenint dues idees molt importants: Hem de fer un treball en grup treballant sincronitzats com ho fan les neurones i a la vegada hem d'acordar com anem a fer cada part de la xarxa neuronal.
Els resultats són sorprenents i interessants ! ! !
Esperem que llegint aquest article hagueu sentit tanta curiositat com els nens i nenes han mostrat davant d'un tema tant interessant i a la vegada tant desconegut com és EL FUNCIONAMENT DEL CERVELL
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada