diumenge, 31 de gener del 2021








Keep Calm !!!

Tal i com diu el títol la lectura és un tresor que fa viatjar a grans i petits a països llunyans o fa que visquin aventures increïbles, per això acompanyar als nens i nenes a descobrir la Màgia de la lectura a edats ben primerenques, és fer-lis un dels majors regals que els hi podríem obsequiar . . .

Aquesta setmana els nens i nenes de 2nB han anat a l'Arboretum a

gaudir de la lectura a l'aire lliure aprofitant el bon temps que tenim . . .



A partir d'una conversa que fa referència a una activitat del "Som Pati" un nen de la classe afirma que .  .  .

" Si, claro,  la sangre sube al cervell para que esté activo. Menos cuando te duermes que entonces se desconecta..."

Després d'aquesta afirmació cada nen i nena va aportant les seves idees i després proposem reflectir gràficament com cadascú entén que el cervell està actiu i dóna ordres a la resta d'òrgans i parts del cos.



Comencen el procés d'investigar i indagar per comprovar si les seves hipòtesis i idees prèvies són encertades:

"  - El cervell es desconnecta quan estem dormint . . ."
"  - Noooo, el cervell no es desconnecta mai . . ."
"  -  Jo penso que el cervell dóna ordres per la sang . . ."

Busquem l'opinió dels experts:

Més informació. . .



Descobreixen que els Sentits són una font d'entrada d'informació pel cervell molt important. Amb les Caixes Sensorials experimenten amb els sentits amb la idea de que el cervell és qui els ajuda a reconèixer una olor, un so o una textura . . .

 



Però què signifiquen exactament conceptes com: Neurona, Nervi o Medul·la Espinal ?

Investiguem amb el Diccionari virtual Dídac . . .

La curiositat va augmentant i es plantegen com deu ser un cervell de veritat, davant d'això es proposa portar un cervell de porc a la classe per veure de ben a prop com és . . .



Finalitzant ja la investigació i per entendre millor com les neurones estan totes interrelacionades funcionant a una de forma molt sincronitzada, proposem fer un joc en el que els nens i nens es transformen en petites neurones . . .



Després del joc, és moment de crear xarxes neuronals a través del llenguatge plàstic tenint dues idees molt importants: Hem de fer un treball en grup treballant sincronitzats com ho fan les neurones i a la vegada hem d'acordar com anem a fer cada part de la xarxa neuronal.

Els resultats són sorprenents i interessants ! ! !





Esperem que llegint aquest article hagueu sentit tanta curiositat com els nens i nenes han mostrat davant d'un tema tant interessant i a la vegada tant desconegut com és EL FUNCIONAMENT DEL CERVELL





Els nens i nenes continuen descobrint més del cos humà . . .Ara seguim a partir de la pregunta . . .








  Fins molt aviat ! ! ! Tornem al setembre amb més aventures i vivències que compartir amb tots vosaltres . . .